fbpx
Fri. Sep 20th, 2019

Kā mācīties, strādāt un atrast laiku sportam

Būt studentam ir grūti. Precīzāk – ļoti GRŪTI. Jāmācās, jāstrādā, jāsporto, kaut kā šajā grafikā jāiestarpina privātā dzīve, turklāt vēl jāguļ vairāk par 5 stundām. Ā, un jā – vēl jānokārto sesija!

Vakara maiņu studentiem ir vieglāk – dienā var strādāt, bet vakarā – mācīties. Protams, vienmēr pastāv risks nobastot vai aizmigt uz pēdējā soliņa. Mācības vakara maiņās vispār ir ierindotas paaugstināta riska zonā, beigu galā piektdien pēc darba nu ne pa visam negribas domāt par konspektiem, bet gribas tur, kur ir jautri, mūzika un la-la-la. Dienas studentiem ir savas problēmas – dažās augstskolās pasniedzēji ir atklāti noskaņoti pret darbu mācību periodā, un ar attaisnojumu “Nesagatavojos, jo strādāju!” neizbrauksi.

Tūlīt mēs pastāstīsim par laika organizēšanas principiem, lai izdzīvotu grūtajā studiju laikā. Ja sāksi ievērot kaut mazumiņu no šī, atliks laika gan privātajai dzīvei, gan sporta zālei. Visbeidzot ir svarīgi arī tas, ka, sēžot 4 gadus pie sola un graužot bulciņas, var iegūt diplomu un pazaudēt presi. Mēs neapgalvojam, ka ārējais faktors ir svarīgāks par izglītību; sportisks vingrums – tā ir enerģija, labs noskaņojums un, godīgi sakot, pievieno tev bonuspunktu pretējā dzimuma acīs.

Tad, lūk, laika menedžēšanas principi.

Dari agrāk

Gada sākumā mēs visi ticam, ka mājasdarbus pildīsim katru dienu un laicīgi, bet kursa darbus sāksim rakstīt jau septembrī. Realitātē 80% studentiem panika iestājas jau mēnesi iepriekš, bet kursa darba rakstīšana: 2-3 nedēļas līdz tā nodošanai, un tas ir labākajā gadījumā. Tāpēc atrodi zelta vidusceļu – nesoli sev neiespējamo, pildi uzdevumus kaut 2-3 reizes nedēļā. Pārējās dienas atstāj aktivitātēm, kuras tevi iepriecina, piemēram, tikšanās ar draugiem, kino, pastaigas, sporta zāle. Tas lieliski atslogo un palīdz novērst domas. Turklāt intelektuālo aktivitāti ir obligāti jāpapildina ar fizisko slodzi. Aktivitātes maiņa ir labākā atpūta! Dzirdējāt? Tas, lūk, kā reiz ir par šo!

Pieraksti

Vecs paņēmiens, bet strādā. Nokačā jebkuru aplikāciju un sāc to lietot. Atslēgvārds – lietot. Tas būtiski ekonomēs laiku, un nevajadzēs visu paturēt galvā. Mēs tā jau visu laiku dzīvojam telefonā, tad kāpēc tos neizmantot laika optimizācijai, nevis tikai tam, lai atvērtu Instagram? Neiesakām uzreiz ieplānot 20 sarežģītus uzdevumus, lai arī šāds vilinājums vienmēr ir. Izpildi vienu – divus pašus galvenos uzdevumus, un, ja paliks pāri laiks, tiksi līdz pārējiem.

Optimizē laiku

Ierobežota laika apstākļos nāksies pat nelielas pauzītes iemācīties izmantot savām personiskajām vajadzībām. Te ir svarīgi saprast pat 30 minūšu nozīmīgumu. 30 min. laikā var paklausīties audiogrāmatu, paspēt norakstīt mājas darbus un pat aiziet uz īsu sporta treniņu trenažieru zālē. Piemēram, uz ātru intervāla treniņu. Tie tagad ir ļoti populāri, prasa apmēram 30 minūtes, bet ir ļoti efektīvi. Ir īsi pilates un aerobikas treniņi. Īsāk sakot – meklē laika optimizēšanas iespējas. 3 reizes pa 30 minūtēm ir labāk, nekā nedēļām gaidīt, kad atbrīvosies pilnvērtīgas 2 stundas.

Lietu paralēlisma princips

Šīs tehnikas būtība: ja esi aizņemts ar kaut kādu uzdevumu, kas neprasa aktīvu klātbūtni un koncentrēšanos, var nodarboties ar ko citu paralēli. Piemēram, iet pa skrejceliņu un klausīties lekciju ierakstu. Vai, sēžot uz velotrenažiera, atbildēt uz notifikācijām mesendžeros. Un nebūs garlaicīgi, kā arī paspēsi apvienot patīkamo ar lietderīgo. Tikai ievēro fintesa kluba drošības noteikumus – nevajag skriet pa skrejceliņu ar slīpumu lielā ātrumā un tad paralēli mēģināt lasīt mācību grāmatu.

Apzinātas atpūtas princips

Lai maksimāli papildinātu iekšējos resursus, dienas garumā ir nepieciešams ieturēt pauzītes gan darbā, gan mācībās. Mēs neesam roboti un nevaram kaut ko darīt 12 stundas bez apstājas, nenogurt un saglabāt enerģisku noskaņojumu. Atpūsties labi palīdz sporta nodarbības, sevišķi draugu kompānijā. Var sportot fitnesa trenera uzraudzībā. Garantējam – kad piepumpēsies, lieku domu galvā nebūs! Vai izvēlies citu aktivitāti, kas nav tieši saistīta ar mācībām vai darbu.

Elastības princips

Esi elastīgs un proti pielāgoties izmaiņām plānotajā dienas kārtībā. Ja ir jāpārceļ ieplānotā tikšanās ar draugiem, atbrīvoto laiku izmanto pašattīstībai vai patīkamai laika pavadīšanai (tas arī ir svarīgi): palasi grāmatu, paskaties filmu, patrenējies. Atbildīgākie no mums pat var pašķirstīt konspektus! Mainīt plānus ir normāli, tāpēc rezervē ir jābūt plānam B. Un arī C, un D.

Fiziskā aktivitāte

Fakts: cilvēks ir radīts kustībai. Daba neplānoja, ka sēdēsim 10-12 stundas pie galda. Dažreiz mēs pat nenostaigājam 1000 soļus dienā. Taču pirms daudziem gadiem mēs diennaktīm ilgi bijām kustībā: panākt mamutu, noķert mamutu, apēst mamutu – lūk, 2000 kaloriju nost. Tāpēc noteikti ir jāiekļauj savā dzīvē sports – jebkurš, kurš patīk. Pārbaudīts – tas sniegs papildu enerģiju. Dažreiz, šķiet, spēka nav it nekam un gribas 2 litrus kafijas, taču patiesībā organismam ir nepieciešama neliela fiziska sapurināšana. Apsoli sev sportot kaut vai 10 minūtes. Parasti no 11. minūtes tu jau iejūties treniņā.

Sportlex padoms

No savas puses, lai ieviestu sportu savā dzīvē, mēs iesakām izmēģināt vienoto sporta abonementu. Tas ir abonements, ar kuru tu vari apmeklēt visdažādākos klubus visā Rīgā. Šobrīd to ir vairāk par 70. Klienta kartītes vietā tu izmanto mobilo aplikāciju. Tajā tāpat ir pieejams nodarbību saraksts, un tā palīdz atrast treniņu vai sporta zāli pēc atrašanās vietas un laika. Tu vari atrast nodarbības blakus tavai atrašanās vietai, kā arī redzēt tuvākos treniņus. Sportlex mobilā aplikācija padara sportošanu ērtu un ietaupa laiku.

1 abonements = ✅ 70+ sporta klubu ✅ 150+ treniņu ✅ 300+ treneru

APP ➡ sportlex.lv/app

WEB ➡ sportlex.lv