fbpx
Sun. Jul 21st, 2019

Ko darīt, ja sportot ir garlaicīgi, bet figūru veidot vajag?

Mūsos vienmēr cīnās 2 puses: viena ir ļoti racionāla, bet otra tā, ne visai. 😁 Pirmā zina, kā ir pareizi un veselīgi, un svētdienas vakarā sāk čukstēt: “rītdien, sākot ar pirmdienu, sākšu regulāri sportot, nopirkšu brokoļus un noslaucīšu putekļus no tvaicētāja!” Šo solījumu brīdī mēs izjūtam paceļošu sajūtu un entuziasmu, un, galvenais – mēs ticam šiem solījumiem. Vismotivētākie pat izvelk savu sporta tērpu no skapja tālākā nostūra un, cītīgi lepojoties ar sevi, saliek to somā. Jo rītdien tik tiešām būs jauna dzīve – katru dienu stundu ilgi treniņi, 500 pietupienu un 2 minūšu ilga piepumpēšanās. Vai nē – pat 5 minūtes, ko tur niekoties! 😁 🏋️‍♀️

Un te nu tas ir – pirmdienas rīts!

Un te nu tas ir – pirmdienas rīts! Nogulēju, kafijas tase skrējienā, grūta darbadiena, nervozs priekšnieks, kuram, starp citu, arī ir pirmdiena. Un vēl vakarā ieplānots treniņš un 500 pietupienu, atceraties? Un tieši te arī ieslēdzas mūsu otrā puse, kas ir šausmās: tā negrib piepumpēšanās, tā grib jaunu kleitu un varbūt pat smalkmaizīti. Vai vienkārši smalkmaizīti, bez kleitas. Vakardienas plāns, kas likās ļoti reālistisks, biedē un bojā garastāvokli. Smadzenes sāk zīmēt šausmīgas apokalipses gleznas un pārspīlēt gaidāmā treniņa šausmas. Turklāt tām ne visai labi patīk jauna darbība (drīzāk patīk, taču tikai tā, kas tiek ieviesta rūpīgi un maigi 😉)

No mūsu smadzeņu skatupunkta, viss jaunas patērē ļoti daudz enerģijas, tas nav drošs, un, ja tas nesniedz acīmredzamu gandarījumu, tad labāk to vispār nedarīt. Tas tikai mums ar jums ir zināms, ka rīta rosme – tas ir labi, bet organisms, kas miljoniem evolūcijas gadu ir taupījis enerģiju un ēdienu pie pirmās iespējas, ir noskaņots pasargāt saimnieku no liekas aktivitātes. Tik tiešām – ja nu pēkšņi no lauvas jābēg, bet visi spēki jau ir iztērēti aerobikā? 🤸‍♀️

Kā rīkoties šajā situācijā? Pamēģināt rīkoties izsmalcinātākā veidā, rīkojoties nevis “ar galvu pret sienu”, bet gan meklējot kompromisu starp “gribu” (mūsu situācijā “negribu”) un “vajag”. Kā arī maksimāli vienkāršot pirmo soli un padarīt to patīkamu! ☝️

Nevajag veidot nereālistiskus plānus!

Nevajag veidot grandiozus, taču nereālistiskus sporta rekordu plānus. No sākuma vajag vienkārši iesaistīties fiziskajā aktivitātē, izjust, cik tas ir forši, kad ķermenis ir kustībā! Cik forši, kad tu vingro SPĒJĀM ATBILSTOŠĀ tempā un neizrāpo no zāles, mirstot ģērbtuvē, bet gan izej ārā ar PATĪKAMA noguruma sajūtu. Jo patiesībā fiziskā aktivitāte mūsu organismam ļoti patīk, vienkārši ne mēs visi protam to ieviest savā dzīvē. Vai arī esam ieviesuši pārāk aktīvā vai agresīvā tempā. Un, protams, organisms pretojas – tas gulēja tā vienkārši uz spilveniem, un te pēkšņi viņu strauji velk uz fitnesa klubu, vēl pat draud ar diētu. Vai jums pašiem patīk, kad jums kāds cenšas kaut ko ātri piespiest? Nē? Nu, lūk – organismam arī nepatīk! 😤

Lai kaut kur iesaistītos, jums tam ir jāpatīk, jo īpaši, ja ir bijis ilgstošs pārtraukums vai neveiksmīga pieredze. Treniņam vai nodarbībai, pirmām kārtām, ir jāpatīk. Mēs nevaram ilgstoši darīt to, kas mūs nepiesaista. Tāpēc no sākuma attiecības ar sportu ir jāveido ar mīlestību, pakāpeniski iesaistoties un paātrinot tempu, un tikai pēc tam ir jāmērķē uz olimpiskajiem rekordiem. 🏅

Tātad, veidojam saudzīgu plānu, lai atgrieztos sportā:

☑ Pirmais. Izvēlamies tās nodarbības, kuras gribas apmeklēt saskaņā ar esošo noskaņojumu. Varbūt tās būs stiepšanās nodarbības pirmdien, trešdien velo baiki, bet piektdien – jautra zumba. Bet varbūt visu nedēļu joga vai tikai relaksācijas vingrinājumi. Galvenais orientieris – jūs apmeklējat treniņu ar prieku un bez skumjām acīs.

☑ Otrais. Trenējamies spējām atbilstošā tempā un neskatāmies uz fitnesa karaļiem. Kad piešausimies klāt procesam, arī varēsim lēkāt stundu – pusotru bez pārtraukuma.

☑ Trešais. Apsolām sev, ka treniņā vingrosim tieši tik, cik vajag, lai nepazaudētu nodarbības garšu, taču tajā pašā laikā sajustu patīkamu nogurumu. Ja pavingrosiet tikai 20 minūtes, bet darīsiet to ar prieku – lieliski! Smadzenes atcerēsies, ka tas ne pavisam nebija šausmīgi, un nākamreiz tās nesāks sabotēt sporta zāles apmeklēšanu. Galvenais – uz laiku atslēgt savu iekšējo perfekcionistu!

☑ Ceturtais. Meklējam to, kas patīk. Orientieris – to, kas man ir komfortabls galvenokārt iekšēji, to, kas mani iepriecina kā personību. Bieži mēs orientējamies uz ārējiem faktoriem – draudzene uzteica sporta zāli, ieraudzījām skaistu reklāmu, dzirdējām, ka kāds ir sajūsmā par sarežģītiem treniņiem… Meklējiet savu kustības veidu, kas ir piemērots tieši jums. Uzvedinājums – patiks un motivēs pats process, nevis rezultāts (bet rezultāts noteikti būs).

☑ Piektais. Mēģinām jauno un mainām aktivitātes veidus! Neļaujam sev garlaikoties, nepielaižam savā tuvumā rudens grūtsirdību. Pat, ja esat pilašu piekritēja, apmeklējiet Tae-Bo. Patīk balets? Svētdienās ejat rāpties pa klinšu sienu! Variantu ir daudz. Te tāpat ir orientieris – jūsu psiholoģiskais stāvoklis.

Psiholoģiski komfortabls fitness – tās ir nodarbības, kas patīk!

Tātad, varam secināt, ka psiholoģiski komfortabls fitness – tās ir nodarbības, kas patīk, ir spējām atbilstošas, daudzveidīgas, izvēlētas atbilstoši esošajam garastāvoklim, nevis tādēļ, ka “visi tā dara”, un, protams, jautras. Šādu sporta virzienu sauc par intuitīvo treniņu jeb intuitīvo fitnesu. Tas ieguva popularitāti Amerikā pēdējo gadu laikā, un pakāpeniski iekaro arvien lielāku popularitāti. Cilvēkus iespaido pieejas elastīgums, psiholoģiskās spriedzes samazināšana, kā arī tas, ka fokuss tiek pārvirzīts uz individuāli pieeju un katra individuālajām tieksmēm. 💪

Un kā jums patīk šāda tendence? Vai jums patīk dažādība, vai arī tiecaties pēc pastāvīguma un skaidrām instrukcijām? Kādas nodarbības vislabāk jums patīk?

Mēs paši arī pieturamies pie idejas, ka jāgūst bauda no sporta aktivitātēm, tiem jābūt daudzveidīgiem un no tiem ir jāgūst bauda, tāpēc ļoti iesakam izmēģināt Sportlex abonementu, kas arī sniedz visas šīs priekšrocības. Ar vienoto Sportlex sporta abonementu jūs varēsiet apmeklēt visdažādākos sporta klubus Rīgā un izmēģināt visus treniņus un nodarbības, kuras jums patīk vai kuras jūs jau sen sapņojāt apmeklēt.

1 abonements = ✅ 70+ sporta klubu ✅ 150+ treniņu ✅ 300+ treneru

APP ➡ sportlex.lv/app

WEB ➡ sportlex.lv

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.